Waarom beginnen veel programma's later dan wat in de tv-gids of op teletext staat?

Vele programma's starten later dan wat word aangegeven,terwijl niks uitloopt.Als er plots een journaal tussen komt,of een live programma loopt uit,oke,dan begrijp ik het.De programma's op de digitale zender 'Dusk' beginnen regelmatig 7 min. later.Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
3.3K

Het beste antwoord

Het zal me niet verbazen als er opzet in het spel is.Zo trekken ze toch meer kijkers voor het reclameblok dat vóór het bewuste programma is geplaatst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

omdat tijden van programma's nooit kloppen
is het moeilijk om een goed tijdschema te programmeren

Toegevoegd na 15 uur:
het hangt van zoveel factoren af zoals het instarten van tussen filmpjes het langzamer afspelen van de film als je een dvd film afspeelt op 10 dvd spelers ter gelijkertijd zullen ze niet allemaal even laat eindigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is dat moeilijk.. je kan toch makkelijk timen hoe lang een programma duurt??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het heeft ook met het instarten te maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er spelen zoveel factoren mee
Als er een programma uitloopt om wat voor reden dan ook kun je het al vergeten, de reclames zullen gedaan worden die beloofd zijn en als je dus om bijv. 19:00 vijf minuten uitloopt loop je dat de hele avond achter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De journaals op Ned 1 2 en 3 daar kun je de klok op gelijk zetten.
Maar deze hebben geen reclame blokken tussendoor.
Ook bij Rtl 4 gaat het goed als het half 8 journaal begint.
Vaak hebben de commerciele zenders zelf allerlei voorbeschouwingen ingepast waardoor het iedere keer iets uitloopt.
Mogelijk ook een nieuwe reclame in een blok,en dit een paar keer per avond uitzenden.
Zo lopen de minuten op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het probleem dat op de publieke TV de reclames zelf niet opgenomen zijn in deze planning. Dus als een programma begint om 21.30, is dat dan het echte begin of het einde van het vorige programma en daarmee zodoende het eigenlijke begin van het tussenliggende reclame blok.
En voor de commercielen geldt dat het belang van juist niet op tijd beginnen groter is dan wel op tijd beginnen, want nu ben je gedwongen eerder te switchen zodat je soms een reclameblok meeneemt en in ieder geval het einde van het vorige programma ziet in de hoop dat je ook hier aan verslaafd raakt.