Hoe heet de kinderserie die ging over een jongetje met een propellor op z'n rug?

Het was nogal een irritant jongetje en volgens mij was een kinderserie uit de jaren zeventig of tachtig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
22.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als kind las mijn vader uit het boek voor. Later kwam de serie op televisie, wat een heerlijk verhaal!

Het beste antwoord

Karlson

Toegevoegd na 1 minuut:
Karlsson auf dem dach

Toegevoegd na 1 minuut:
Of was het Karlsson vom dach?

Toegevoegd na 15 minuten:
In het Nederlands: Karlsson van het dak (zie tweede link).
Ik kan me alleen de duitse versie herinneren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja bedankt, dat is hem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag net in de bieb dat het boek, waarop de serie gebaseerd zal zijn, van dezelfde schrijfster is als Pippi Langkous.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was de eerste. Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Volgens mijn man 'Karlson'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heette eigenlijk niet Karlson maar Karlsson.

Karlsson på taket (Kalsson op het Dak)
Världens bästa Karlsson ('s Werelds beste Karlsson)

Begin van de begintune:

Karlsson, Karlsson
's Werelds beste Karlsson
Karlsson, Karlsson
Whoei! Daar is Karlsson

Karlsson, Karlsson
Er is geen andere Karlsson die zo leuk is als ikzelf ben...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ ja, 's werelds beste Karlsson!
Karlsson van het Dak. (Astrid Lindgren)

Erik, een zevenjarig jongetje dat zich verveelt tijdens een eindeloze zomervakantie krijgt op een avond bezoek van een eigenaardig mannetje met een propellor op z'n rug. Hij stelt zich voor als Karlsson. Nu moet Erik nog zijn gezin er nog van overtuigen dat Karlsson echt bestaat. Dat zal nog niet meevallen, want iedere keer dat Erik vertelt over dat gekke kereltje dat boven op het dak woont, heeft Karlsson de irritante gewoonte om te verdwijnen.

Nu als 3 DVD box te verkrijgen:

- De gebroeders Leeuwenhart
- Karlsson van het dak
- Het eiland zeekraai: de piratenschat