Hoe heet deze film/serie?

Ik heb ooit op de publieke omroep een Nederlandse film of serie gezien over een jongetje die een vogelhuisje inkijkt, en dan wordt er door een vogel zijn amandelen afgebeten. Daarna zit het jongetje in het ziekenhuis. Hoe heet deze film/serie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (1)

De film heet "Dokter Vogel" en gaat over Pieter die zich schaamt voor zijn lange huiglel. Deze schaamte wordt omgezet in angst als hij naar het ziekenhuis moet voor een amandeloperatie. Als zijn keelarts dan ook nog dokter Vogel heet, op een vogel lijkt, en naar zijn huiglel kijkt als was het een lekkere regenworm, is de nachtmerrie compleet. In deze surrealistische film over angst lopen droom en werkelijkheid geruisloos in elkaar over. Een korte fictiefilm van Lodewijk Crijns.

Toegevoegd na 4 minuten:
De film won een Gouden Kalf voor de beste korte film op het Nederlands Filmfestival in 2004.
Amadea