Anime.
Buiten Japan wordt dit woord gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Binnen Japan wordt het woord gebruikt om alle soorten animatiefilms en tekenfilms, zowel binnen- als buitenlandse, aan te duiden.

Cartoon: Stijlkenmerk voor animatiefilms volgens vaste normen met vereenvoudigde karakters en vormgeving. Synoniem geworden voor tekenfilms en series uit de grote en bekende Amerikaanse studio’s. Pratende dieren, humor en actie domineren dit genre.
Daarnaast is een cartoon of spotprent een humoristische tekening. Dit kan bijvoorbeeld een karikatuur van een bekend persoon, een persiflage van een actuele situatie of simpelweg een afbeelding van een komische situatie zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Japanse anime's zijn anders dan cartoons. Terwijl ze allebei are getekend zijn heeft anime visueel verschillende kenmerken voor hun karakters, en een meer "gelimiteerde animatie" stijl om beweging uit te beelden.
Ook komen alle anime uit Japan en cartoons worden op verschillende plekken in de wereld gemaakt. Ook is het plot, achtergrond, gedetailleerde karakters en de genres anders. Anime heeft veel genres, bijvoorbeeld romance, slice of life, ecchi, hentai enz.
Maar cartoons zijn meer gemaakt om aantrekkelijk te zijn voor kinderen.