Waarom kan ik in het buitenland niet naar uitzending gemist kijken?

Ik zit momenteel in Budapest op een fraaie hotelkamer met wifi. Heb een uitstekende verbinding. Wil een uitzending bekijken uit het KRO detectives online aanbod. Krijg wel de reclame te zien (!) maar vervolgens de mededeling dat het niet toegestaan is dit programma te bekijken op mijn huidige geografische locatie. Ik zie dus dat dat niet kan. Wil alleen graag weten WIE dat WAAROM niet toestaat. Misschien dat ik een beter humeur krijg als ik het kan begrijpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
1.4K

Het beste antwoord

Op sommige video’s zit DRM (digital rights management), dit is gedaan omdat bepaalde programma’s vanwege rechten alleen in Nederland bekeken mogen worden. Als u in het buitenland wil kijken, zijn er dus een aantal programma’s, zoals Dancing With The Stars, die u niet kunt zien op RTL gemist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeiedag... dat is snel!
Het is dus niet de Hongaarse overheid die het bekijken verbiedt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor wij kunnen hier geen programma's van andere landen bekijken (zoals de uitzending gemist van de BBC).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snap het nu... kwestie van uitzendrechten dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog nooit zo snel een adequaat antwoord gekregen op een vraag: Binnen vijf minuten.