Waarom gaan mensen met hun hele hebben en houwen op de tv?

Zie net een voorstukje over een programma waar mensen met psychische problemen op de tv komen. De rode kamer.
Wat drijft deze mensen dat ze met iets dergelijks op tv willen. En morgen weer bij de plaatselijke super lopen....is het de aandacht, op zoek naar medeleven, medelijden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben eens met hebben en houden op v geweest. Alles was er puur en echt aan ( uitzonderingen op sommige progammas daargelaten ) ik dacht met mijn verhaal andere te kunnen helpen, door ervaring due ik met een situatie heb kan ik andere waarschuwen. Heeft niets met aandacht te maken. Maar met de maatschapij en mensen zoals ze echt zijn. Ik heb een blog die bijna 1 miljoen keer gelezen is door unieke ip adressen. Buiten dat is hij 7 miljoen keer bekeken. Die blog is er in de hoop dat ik een ander help. Niet omdat ik er zo gezegt aandacht voor wil.

Lijkt mij dat deze mensen kwetsbaar zijn, dus snel over te halen voor o.a. dit soort TV onzin

Je moet niet alles geloven van wat je op televisie voorgeschoteld krijgt. Alles draait om de kijkcijfers en de programmamakers gaan heel ver om goede cijfers te krijgen. Echtparen op televisie blijken in werkelijkheid vaak ook geen echtparen te zijn en alleen voor het programma even alszodanig te spelen. Figuranten worden ingehuurd. En tal van truukjes worden ingezet om jou iets te sugereren wat feitelijk niet waar is.

Deze deelnemer legt het hier uit: http://derodekamer.kro.nl/voortraject-be.aspx

Ze wordt hen verteld er beter van te worden, maar in feite worden ze voor gek gezet, dat weten ze nu nog niet, maar na de uitzending als iedereen weg is, komen ze erachter... De camera is voor hen iets abstracts, het is geen mens, het is geen ander, het is maar een ding... En het wordt opgeklopt omgoten met reclame en er een hapklaar emotionele brok amusement van gemaakt... En zolang het genoeg oplevert met de reclame, gaat men ermee door... Maar hen wordt verteld dat het goed is dat ze dat doen en dat ze geholpen zullen worden... daarom doen mensen dat...

Het is iets unieks, iets waar je nog hoop voor denkt te hebben, wie weet misschien helpt het. Je krijgt van de TV mensen heel veel aandacht. Je leeft ergens naar toe, wie weet krijg je herkenning en erkenning van anderen. Maar als alles weer achter de rug is... en je zit weer in de sores, wat heeft dan geholpen?

Een aantal redenen kunnnen zijn; Om schaamtes en taboes te doorbreken. De kijkcijfers worden er hoger van, de tv makers hebben dat nodig om hun omroep te "verbeteren".

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100