Waarom gaan mensen met hun hele hebben en houwen op de tv?

Zie net een voorstukje over een programma waar mensen met psychische problemen op de tv komen. De rode kamer.
Wat drijft deze mensen dat ze met iets dergelijks op tv willen. En morgen weer bij de plaatselijke super lopen....is het de aandacht, op zoek naar medeleven, medelijden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Ik ben eens met hebben en houden op v geweest. Alles was er puur en echt aan ( uitzonderingen op sommige progammas daargelaten )
ik dacht met mijn verhaal andere te kunnen helpen, door ervaring due ik met een situatie heb kan ik andere waarschuwen. Heeft niets met aandacht te maken. Maar met de maatschapij en mensen zoals ze echt zijn.
Ik heb een blog die bijna 1 miljoen keer gelezen is door unieke ip adressen. Buiten dat is hij 7 miljoen keer bekeken. Die blog is er in de hoop dat ik een ander help. Niet omdat ik er zo gezegt aandacht voor wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 duidelijk, persoonlijk antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerlijk van je +

Andere antwoorden (7)

Lijkt mij dat deze mensen kwetsbaar zijn, dus snel over te halen voor o.a. dit soort TV onzin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet niet alles geloven van wat je op televisie voorgeschoteld krijgt. Alles draait om de kijkcijfers en de programmamakers gaan heel ver om goede cijfers te krijgen.

Echtparen op televisie blijken in werkelijkheid vaak ook geen echtparen te zijn en alleen voor het programma even alszodanig te spelen.

Figuranten worden ingehuurd.

En tal van truukjes worden ingezet om jou iets te sugereren wat feitelijk niet waar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je een goed punt +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het minnetje is niet van mij, maar ik vind wel dat je een beetje ver naar een kant uitschiet met je oordeel. Op tv worden dingen overdreven en laat men soms dingen zien die niet waar zijn, of iets suggereren wat niet waar is. Maar op de manier waarop jij het nu zegt overdrijf jij volgensmij hoe erg het is en zeg je het zo dat je suggereert dat je dit eigenlijk bij elk programma wel kan aannemen wat ook weer niet waar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb niet beweerd dat elk programma bedrog is.
Wel heb ik mijn reactie geplaatst op basis van inside informatie die ik verkreeg van vrienden die bij de media werken. Ik neem er dan ook verder geen woord van terug. Alles draait om de kijkcijfers. Die zijn heilig. En mijn persoonlijke mening: mensen willen graag ook bedrogen worden. Net als het kijken naar een film. De held moet uiteindelijk altijd overwinnen. Anders ga je na afloop van de film niet met een goed gevoel naar bed.
Deze deelnemer legt het hier uit:
http://derodekamer.kro.nl/voortraject-be.aspx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze wordt hen verteld er beter van te worden, maar in feite worden ze voor gek gezet, dat weten ze nu nog niet, maar na de uitzending als iedereen weg is, komen ze erachter... De camera is voor hen iets abstracts, het is geen mens, het is geen ander, het is maar een ding... En het wordt opgeklopt omgoten met reclame en er een hapklaar emotionele brok amusement van gemaakt... En zolang het genoeg oplevert met de reclame, gaat men ermee door...

Maar hen wordt verteld dat het goed is dat ze dat doen en dat ze geholpen zullen worden... daarom doen mensen dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij dit soort antwoorden krijg ik altijd jeuk in mij. Handen.
Het is iets unieks, iets waar je nog hoop voor denkt te hebben, wie weet misschien helpt het. Je krijgt van de TV mensen heel veel aandacht. Je leeft ergens naar toe, wie weet krijg je herkenning en erkenning van anderen. Maar als alles weer achter de rug is... en je zit weer in de sores, wat heeft dan geholpen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk eerder dat deze mensen stuk gelopen zijn in de wegen die ze al hebben bewandeld in geestelijk hulpverleningsland, en doordat zij hier niet goed genoeg gehoord zijn geworden, het via tv proberen te doen.
ook wel triest dat dit nodig is.
Zal goed zijn als al de hulpverlening mee zitten te kijken naar deze mensen, want als zij hun werk goed hadden gedaan, hadden deze mensen er waarschijnlijk niet hoeven te zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aantal redenen kunnnen zijn;
Om schaamtes en taboes te doorbreken.
De kijkcijfers worden er hoger van, de tv makers hebben dat nodig om hun omroep te "verbeteren".