Pagina niet gevonden

Sorry, we kunnen deze pagina niet meer vinden. Mogelijk is de pagina verplaatst of verwijderd. En nu? Bekijk de laatst gestelde vragen hieronder of ga naar de startpagina.

Recent gestelde vragen

Wat zit er tussen de botten in het SI-gewricht?

Botten kunnen op verschillende manieren met elkaar verbonden zijn. Het kan zijn dat botten aan elkaar vast zitten door middel van kraakbeen, bindweefsel of een botverbinding.

De sacro-iliacale gewrichten, meestal afgekort SI-gewrichten, ook bekkengewrichten, heiligbeengewrichten of in het Latijn de articuli sacroilici, zijn gewrichten in het bekken, die zich onder in de rug bevinden, aan beide kanten van de wervelkolom. Zij vormen de verbinding tussen de rug en de benen, om precies te zijn tussen het heiligbeen en de heupbeenderen. De gewrichten kunnen maar weinig bewegen, zodat rug en bekken stevig met elkaar zijn verbonden.

erotisi
een uur geleden
in: Biologie