Wat kan ik extra met panasonic wifi tv dongle in Nederland?

Kan ik hier dan ook films bestellen,updates voor de tv downloaden etc?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
1.4K

Antwoorden (1)

TV merken als Panasonic, Samsung en Sony gebruiken voor hun smart TV's een draadloze internet mogelijkheid die ze uniek voor hun merk gemaakt hebben.
De Dongle!

Dat is een usb-stick waarin een WiFi zender/ontvanger zit die communiceert met de draadloze router die bij je thuis staat en daardoor internet verbindingen naar de smart TV kan maken.

Afhankelijk van de mogelijkheden die je TV biedt kan dan door een soort van eigen browser deze de internetverbinding gebruiken om internet content weer te geven op de TV.
Bijvoorbeeld YouTube maar ook content als films en series die via (betaalde) merk eigen servers wordt aangeboden.

Je kunt op deze smart TV's geen universele dongles gebruiken, ze vereisen hun eigen specifieke merk dongle anders werkt het niet. Zo'n merk dongle is veel duurder dan een universele en is een mooie geldmaker voor het TV merk die ze optioneel verkopen.

Wat je ermee in Nederland kunt is afhankelijk van de ondersteuning die Panasonic biedt qua browsermogelijkheden op de smart TV (full internet of niet).
Bij full internet kun je alles wat een pc browser (firefox of I.Explorer) ook op een pc kan.
Bij restricted (beperkt) browsing kun je alleen bepaalde aangeboden diensten op je TV weergeven.