Waarom worden in The Voice of Holland en dergelijke talentenjachten (bijna) nooit nummers gedaan van Rammstein, Linkin Park etc.?

Het is wel populair/hitmuziek.
Bron nummers: Zie Wikipedia

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Antwoorden (4)

De deelnemers, of in "The Batlle", beslist het nummer en kiest een nummer wat goed past. Deze popmuziek is vaak moeilijk te zingen en in een Battle, moet je nou toevallig maar net alletwee zo'n nummer kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat de zanglijn van deze liedjes relatief makkelijk is. Deze nummers worden gedragen door de muziek. Haal dit weg en er blijft weinig over van get nummer. En daarmee maak je geen indruk op een jury.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat de zanglijn van deze liedjes relatief makkelijk is. Deze popmuziek is vaak moeilijk te zingen Wat is het nu?? Mij lijken het lastige nummers om te zingen (je moet er ook een krachtige stem voor hebben)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krachtige stem is belangrijk maar je hebt er niets aan als je geen techniek beheerst. En dat ontbreekt vaak bij dit soort nummers. Ze zijn vaak makkelijk mee te zingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een ander voorbeeld: Muse, ook alternatief, maar zeer zeker op geen enkele manier makkelijk om te zingen. Toegegeven dat de 2 voorbeelden van de vraagsteller geen hoogstaande zangnummers zijn, maar ik neem aan dat hij meer het genre rock/metal in het algemeen bedoelt. Zoals in elk genre zijn er voorbeelden van hoge en lage kwaliteit te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, Dat klopt, meer die stijl in het algemeen.
Bij moderne rocknummers is de zang vaak ondergeschikt aan de instrumenten. In zo'n zangwedstrijd juist goed wil kunnen horen wat een zanger met z'n stem kan. Symfonische of klassieke rocknummers komen vaak wel in aanmerking.

En verder is het natuurlijk zo dat het productieteam een enorme invloed heeft op welk liedje er uiteindelijk gekozen wordt door degene die gaat zingen. En dan komen er toch al snel liedjes uit die lekker in het gehoor liggen bij het grootste deel van het tv-volkje dat naar talentenjachten kijkt. Het zegt dus ook iets over de smaak van het gemiddelde publiek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij moderne rocknummers is de zang vaak ondergeschikt aan de instrumenten. Wat betekent dat? Wat is ondergeschikt?
Zangwedstrijden als the voice hebben weinig van doen met de randen van de rockmuziek (zei het nog vrij commercieel)

shows als TVOH en idols mikken op het grote publiek. alhoewel een band als rammstein het goed doet commercieel is het geen algemene crowdpleaser als bijv adele.

een mooi voorbeeld van de distantie tussen beide is "rage against x factor"

http://nos.nl/artikel/124426-rage-against-the-machine-verslaat-xfactorwinnaar.html