Wat is de beste volgorde om de serie Firefly te kijken?

Ik heb de serie Firefly nog nooit gezien en wil deze graag kijken. Nou heb ik begrepen dat de reden dat de serie na één seizoen gecanceled is mede te maken had met de verkeerde volgorde waarin de serie werd uitgezonden.
Daarnaast heb ik begrepen dat er nog een film is gemaakt met de titel Serenity. Ik heb begrepen dat er 14 afleveringen zijn, is de film daar één van of zijn er 14 afleveringen plus de speelfilm Serenity?

Op verschillende sites zie ik verschillende volgordes van afleveringen staan? Kan iemand mij aan de hand van de titels de juiste volgorde geven waarin ik ze zou moeten kijken? En waar hoort die speelfilm in het rijtje thuis?

Alvast bedankt voor de moeite!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
2.3K

Antwoorden (1)

Volgens IMDB is dit de juiste volgorde, zo staan ze ook op de officiële dvd:
Serenity (de aflevering, niet de film)
The Train Job
Bushwhacked
Shindig
Safe
Our Mrs. Reynolds
Jaynestown
Out of Gas
Ariel
War Stories
Trash
The Message
Heart of Gold
Objects In Space

De film Serenity is later gemaakt, toen de serie al gecancelled werd. De film gaat verder waar de serie ophield, die kijk je dus als laatste.
Kimath
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb uiteraard zelf ook op imdb gekeken. Ik zie daar toch echter een andere volgorde dan dat jij noemt. s01e01 - The Train Job (dus niet Serenity (de aflevering)
s02e02 - Bushwhacked
s02e03 - Our Mrs. Reynolds (dus niet Shindig) etc... http://www.imdb.com/title/tt0303461/episodes?season=1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
PS: Toch bedankt voor je antwoord overigens!
Maar ik ben dus wel nog in de war :-(
Kimath
11 jaar geleden
Dat is de volgorde waarop het uitgezonden is door Fox, die schijnt verkeerd te zijn. Ik heb mijn info van de FAQ pagina: http://www.imdb.com/title/tt0303461/faq#.2.1.3
Kimath
11 jaar geleden
Hier staan ze ook op de juiste volgorde: http://www.amazon.com/Serenity-HD/dp/B004XUMPFQ/
Je ziet erachter dat de uitzenddata niet kloppen met de afleveringnummers, dat is dus de schuld van FOX.
FOX is ook degene die besloot de serie te cancellen, terwijl er toch best veel fans waren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Superbedankt! Ja, hoorde dat er veel fans waren, en jaren na dato hoor ik nog steeds veel goeds over deze serie, dus ben daarom juist zeer benieuwd!
Kimath
11 jaar geleden
ik vond de serie ook erg leuk, ga het binnenkort maar weer eens terugkijken denk ik.