waarom zijn er twee verschillende Pino's (Van Sesamstraat)?

Je hebt de Nederlandse Pino, die is blauw en je hebt de Amerikaanse Pino, die is geel( Yellowbird). Welke is dan de echte?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
15.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke vraag... Ik zou 'm aanvullen: Waaróm is hij in Nederland blauw?

Antwoorden (3)

Ze zijn beide echt. Zoals je zelf al zegt:blauw voor nederland en geel voor amerika.

Als je kijkt welke eerder bestond: gele o
Pino. In 1969 is sesamstraat voor het eerst uitgezonden in.amerika. Pas later heeft nederland dit overgenomen en dus.bestaat de blauwe pomp korter.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ter aanvulling: in 1976 werd de eerste Nederlandse sesamstraat uitgezonden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog een aanvulling: pino heet in.amerika "bigbird"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is maar één Pino, maar die is wel gebaseerd op (de gele) Big Bird uit de originele, Amerikaanse, versie van Sesamstraat.

Dit kleurverschil was een eis van de Amerikaanse producten van Sesamstraat zodat de figuren niet teveel op elkaar zouden lijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
+1 Vooral het plaatje is heel mooi en toepasselijk, vind ik!
In tegenstelling tot vele andere landen had Nederland al van af het begin een licentie om Sesamstraat in eigen beheer te produceren zonder voorafgaande goedkeuring vanuit Amerika.

De enigste eis van Amerika was dat er 1 pop geheel moest afwijken van het origineel, daar Pino het enigste dier is waar een persoon daadwerkelijk inzit was het het gemakkelijkst om Pino te wijzigen en meteen aan te passen aan de Nederlandse wensen.

Later is er speciaal en enkel voor Nederland nog een dier aan toegevoegd, het varken dat een baby moet voorstellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tommy en Ieniemienie tellen opeens niet meer mee ofzo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wou net zeggen ; vergeet Tommy en Ieniemienie niet. En al zijn het geen poppen, ook meneer Aart, Sien en dergelijke zijn exclusief Nederlandse bewoners van Sesamstraat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tommy en Ieniemienie zijn handpoppen. In Pino zit een persoon en niet alleen een hand. Dus weer gemind zonder goed te lezen of de ware reden te kennen. Om vollediger te zijn het is Aart Staartjes die Sesamstraat naar Nederland heeft gehaald en die voor elkaar heeft gekregen dat Nederland haar eigen Sesamstraat mocht produceren zonder voorafgaande goedkeuring (opname naar Amerika opsturen en wachten of ze het toestonden). Elk ander land dat Sesamstraat produceert moet eerst het script ter goedkeuring opsturen naar Amerika.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uh Theo: JIJ komt met het roze babyvarken als tweede dier enkel en alleen voor Nederland en vergeet daarbij Tommie en Ieniemienie. Nu kom je met het feit dat er in T en I geen mens zit? In het varken wel dan? Ik heb zelf foto's gemaakt van de persoon die met zijn hand in die varkenspop zit dus wat je er nu van maakt snap ik niet meer. En ons verwijten dat we niet goed lezen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat je het nog steeds niet goed leest. Enkel en alleen voor Nederland is er een pop aan Sesamstraat toegevoegd terwijl voor de rest van de wereld enkel en alleen de Amerikaanse poppen gebruikt mogen worden. Dat dier dat voor Nederland toegevoegd is, is het varken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heeft Theo wel gelijk in ; Ieniemienie enT Tomie zijn handpoppen, Pino is een pak.
Maar Purk is niet zozeer alleen voor Nederland en Vlaanderen toegevoegd, dat is gewoon de enige die toegevoegd is in ZIJN 'Sesamstraatperiode'; ze wouden graag een 'rolmodel' voor een baby in de serie schrijven, en dat is Purk geworden. Maar ALLE Sesamstraatbewoners zijn van Nederlandse/Vlaamse makelij ; alleen het CONSEPT is overgenomen. en natuurlijk de - van origine- Amerikaanse filmpjes, animatie en muppets. Tommie en Ieniemienie en als ik me niet vergis Sien zijn van het allereerste begin. Later zijn er zeker bewoners toegevoegd, zoals Gerda, Lot, Paula, Hakim, Elvan, Rik, Buurman Baasje, meneer Aart ; allemaal een poppen, wel latere toevoegingen. En nu weer eneMarmoun en Arjan zie ik. Er wordt voortdurend naar gestreefd Sesamstraat zo veel mogelijk te spiegelen aan de gemiddelde Nederlandse samenleving. En net als in een gewone wijk, verdwijnen er ook weer bewoners. Van het allereerste uur zijn overigens alleen Pino, Tommie (in heel andere gedaante), Sien Diels, Piet Hendriks en nog een dame die ik zo niet bij naam ken omdat ze zelfs voor mijn tijd was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En echt niet alleen Nederland trouwens ; ook Duitsland heeft zijn eigen Sesamstrasse met zijn eigen bewoners. Het consept wordt hier wel weer heel anders uitgewerkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook Duitsland heeft de gele big bird. En zo als ik al eerder schreef: Duitsland moet eerst het script opsturen naar Amerika ter goedkeuring. Nederland hoeft dat niet. De Duitse versie is sterk gelijkend op de Amerikaanse versie, de Nederlandse wijkt totaal af. Overigens is de naam die jij mist: Wieteke van Dort
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pelle er moest 1 pop afwijken (van de amerikaanse versie). Dus theodbn heeft gewoon gelijk. De rest van de figuren is hetzelfde, daarnaast mag Nederland er blijkbaar ook nog figuren bijverzinnen. Dat is nog steeds conform de regel. Er moet 1 pop afwijken (meer mag ook). Jij denkt blijkbaar dat theo zegt: Er mag maar hoogstens 1 pop afwijken. Een betere vraag is wat de Amerikaanse bedenkers dachten dat dit zou bewerkstelligen. Oh er zit een blauwe big bird in, dan kunnen we de amerikaanse schrijvers niet veroordelen op het liberale karakter van de Nederlandse show? Amerikaanse kijkers in Nederland zullen gelijk het juridische verschil snappen dat het veranderen van een karakter doet? Wie een betere gedachtengang kan verzinnen mag het zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mrTomaat, ik vond alles best totdat Theo ging roepen: "Later is er speciaal en enkel voor Nederland nog een dier aan toegevoegd, het varken dat een baby moet voorstellen." Dat vond ik raar.