Waarom moet je huilen bij een zielige film of programma?

Het vaak zo dat als er een zielige film of programma op is het moeilijk is om de tranen binnen te houden. Hoe kan dit en hoe kan je dit voorkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
2.6K

Het beste antwoord

Dat heeft met empathische gevoelens te maken. Je verplaatst je dan zó in wat je ziet en hoort, dat je het als het ware zèlf beleeft. Bij de een is dat gevoel sterker ontwikkeld dan bij de ander, en ook is er een verschil hoe je die gevoelens uit.

Als je samen met iemand naar zo'n zielige film kijkt, dan zijn jullie misschien allebei zwaar onder de indruk, maar jij krijgt tranen in je ogen, en de ander slaapt misschien alleen iets slechter, of kan even een tijdje geen woord uitbrengen.

Er is maar één manier om eraf te komen (dat lijkt mij overigens nergens voor nodig), en dat is de hele dag zielige films kijken. Dan raak je er aan gewend, en weet je niet beter meer. Want je krijgt ook tranen in je ogen, omdat het iets bijzonders is.

Als je niet bij het minste of geringste loopt te huilen, laat het dan lekker zo. Inlevingsvermogen is zo'n slechte eigenschap niet!

Iedereen moet weleens een traantje wegpinken, alleen gebeurt het bij de een wat sneller dan bij de ander. Hieronder een filmpje waarbij half Nederland zat te snotteren; ook de mensen die er anders nooit last van hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt klinkklare onzin. Dit heeft er niks mee te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee nergens voor nodig vind ik inderdaad om er vanaf te komen, heerlijk met een zakdoek op de bank een zielige film kijken :)

Andere antwoorden (1)

Ik moet nog steeds een traantje weg pinken bij "het kleine huis" tja waarom? ik laat mij lekker meeslepen in mijn emoties en denk wel eens of dat nou zo nodig is? ik laat het maar lekker zo , het zijn mijn gevoelens op dat moment , er iets aan doen? ik weet niet of het nou zo goed is om je emoties te onderdrukken