kijkcijfers zijn belangrijk voor de maker vh programma. Hoe zit het met de optelling van kijkcijfers als ik naar uitzending gemist kijk?

vaak zie je bij een nieuw programma: zoveel kijkcijfers, dus goed bekeken. Wanneer ik bv moet werken en pas de volgende dag kijk via uitzending gemist, wordt ik dan meegeteld? tegenwoordig kijken veel mensen pas later, dan klopt de uitslag toch niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Wat jij kijkt wordt NOOIT meegeteld want jij zit niet in het panel. Er is een panel van een x aantal mensen en wat die mensen kijken komt in de kijkcijfers. Ze hebben al een poosje het enhanced audio matching systeem en daarmee kan ook worden bijgehouden als zij iets kijken wat opgenomen is of als ze kijken via uitzending gemist of video on demand. Het gaat alleen wel om uitzendingen die maar maximaal 7 dagen oud zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja dat word steekproefsgewijs meegeteld
hieronder zie je ve volledige uitleg van kijkcijfers