Bestaat het bedrijf massive dynamic echt? Van de serie FRINGE?

Er is namelijk wel een website van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

In de serie gaat het over een bedrijf dat geheimzinnige onderzoeken doet, waar wel het een en ander op aan te merken valt. Geen enkel bedrijf zou het goedvinden, dat hun (goede) naam op deze manier zou worden gebruikt.

Dat je twijfels hebt is niet zo vreemd, want de site ziet er zeer professioneel uit. De hele site is een marketing-truc voor de serie. Het bedrijf bestaat dus wèl in de serie, maar niet in het echt.

Een paar aanwijzingen:
Wiki geeft aan dat MassiveDynamic.com een marketingsite is, die verbonden is aan de serie.

Op MassiveDynamic.com zie je onder "Our Leadership" de naam Nina Sharp. Die is ook terug te vinden in de characters op IMDB.com.

Op deze site:
http://www.fringetelevision.com/2008/09/massivedynamiccom-site-now-live.html
is te lezen:
The FRINGE viral website for Massive Dynamic launched today. The site is HUGE, and reminds me of The Lost Experience's Hanso Foundation website - with lots of information and sections to check out.

Lees daar ook de commentaren. Er zou iets grappigs gebeuren als je het informatienummer belt:
"Calling the contact number is interesting.
1-877-8-MSSDYN (877-867-7396)
They say to leave a message and they will find you."

Ook deze site is interessant:
http://jjabramsprojects.blogspot.com/2008/09/massive-dynamic-website.html
"It appears that as part of the promotion for Fringe, JJ Abrams has stared a viral campaign. The company involved with the core conspiracy of the show, "The Pattern", has their own website. The Massive Dynamic's site actually looks slick and feels like a real business website."