Waarom had kapitein Diepenbeek een spreekverbod?

Deze vraag heb ik precies zo al een half jaar geleden gesteld.
Dat mag niet, dat realiseer ik me, maar niemand wist het antwoord. Toen hadden 'we' 3000 leden, nu 9000, dus wil ik het graag nog een keer proberen. De vraag luidde:

In 1961 rijkte Wim Sonneveld de Edisons uit.
O.a. aan kapitein Diepenbeek van de Koninklijke Militaire Luchtmacht Kapel.
Op 2 minuten in onderstaand filmpje blijkt dat de kapitein onderwerp was van een ‘rel’ en dat hij een spreekverbod had, tot grote hilariteit van de zaal.
Wat was hier aan de hand?

http://www.youtube.com/user/BeeldenGeluid#p/a/0/KCpYLErh4Eg

Picture for question
AWM
14 jaar geleden
in: Televisie
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je nog meer bewijs?

Het beste antwoord

De Luchtmachtkapel had tegen de orders in tijdens een taptoe een 'niet militaire mars' gespeeld.
Zie voor het hele verhaal de links hieronder.

tp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@De Biblotheek: Geweldig antwoord!
AWM
14 jaar geleden
Nou zeg, petje af!
Wat een geweldig archief hebben jullie.
Het antwoord op de vraag biedt wel een blik op Nederland in de zestiger jaren, op zijn kleinst.
Ook het eerste artikel geeft een mooie inkijk in het gekonkel van Duys & cs ;). Mijn dank is groot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het archief van de Leeuwarder Courant is een mooie bron voor dit soort vragen en voor iedereen toegankelijk
Zie: http://www.archiefleeuwardercourant.nl/
AWM
14 jaar geleden
Te gek!