Waarom is de Nederlandse Pino uit Sesamstraat blauw, terwijl de originele geel is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
18.1K

Het beste antwoord

Pino is gebaseerd op Big Bird uit de Amerikaanse reeks, maar Big Bird is geel en Pino blauw. Dit kleurverschil was een eis van de originele Amerikaanse Sesamstraat bij het overnemen van de figuur. De grote vogel komt in diverse landen voor en heeft overal zijn eigen kleur.

In de vertaalde boekjes, die niet opnieuw worden ingekleurd, heet deze gele vogel soms Neef Jan. Ook op bijvoorbeeld een video met Bert en Ernie kan hij plots voorkomen, en heet dan Neef Jan of Grote Vogel. Overigens zijn er ook veel Sesamstraat-boeken verschenen waarin de Big Bird gewoon Pino heet.

Rond de eeuwwisseling heeft Pino tevens lichtgekleurde veren in zijn gezicht gekregen op voorspraak van de poppenspeler Renée Menschaar
.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow... En dat allemaal over PINO.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja we hebben het niet over zomaar 'iemand' haha :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
=-D LOL

Andere antwoorden (2)

Ze hadden nog een blauw pak liggen, dus zodoende...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol +1
Pino is gebaseerd op het personage Big Bird uit de Amerikaanse versie van Sesamstraat. In de Verenigde Staten is Pino geel. Bij het overnemen van het fictieve dier was het veranderen van de kleur een eis. De vogel ziet er daarom in elk land anders uit.