Wat wordt er jaarlijks verdient aan reclame op de publieke omroep?

Met andere woorden, wat zou het kosten om de NPO reclamevrij te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verdiend*

Het beste antwoord

Adverteerders hebben in het 3e kwartaal van 2011 een recordbedrag uitgegeven aan televisiespotjes.
De nettobestedingen voor televisiereclame zijn met 7,4 procent gestegen vergeleken met dezelfde periode in 2010 en kwamen uit op 190 miljoen euro.

MAARRRR:

De helft van de Nederlanders die zich stoort aan tv-reclames wil niet betalen om er vanaf te komen.

De mening van de Nederlandse tv-kijker over commercials is verdeeld. De helft vindt de reclames echt hinderlijk. Maar die groep heeft nauwelijks iets over voor reclamevrij kijken: 33 procent wil daarvoor niet meer dan 2 euro per maand betalen, 14 procent niet meer dan 5 euro en 6 procent maximaal 10 euro per maand. Dat blijkt uit een onderzoek onder Nederlanders in opdracht van Intel.

Toegevoegd na 2 minuten:
214 miljoen euro. Dat was vorig jaar de opbrengst van de Ster-reclames op televisie, radio en internet. Het nettoresultaat gaat via de mediabegroting van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen naar de publieke omroep.