Wat bedoelt men met "tv-première" ?

Al zo vaak aangekondigd gehoord: de tv-première van één of andere film. Maar ik heb geen idee wat ze ermee bedoelen.
In elk geval heb ik de betrokken films dan wel al eens eerder op tv gezien, dus hoezo "tv première" ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
3.9K

Het beste antwoord

Als bijvoorbeeld de NCRV deze film voor het eerst uitzendt, dan is dat voor hen een TV Première.
Ook al hebben diverse zendgemachtigden hem al eerder vertoond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verklaart een hoop ! Thanks Moolkeesje !

Andere antwoorden (1)

Als een film voor het eerst op tv komt is het een premiere.

Toegevoegd na 43 seconden:
Dus ook nog nooit bij een andere zender.