Wat moeten ze doen als een acteur van een soapserie zijn been breekt?

Als een acteur zijn been breekt kunnen ze moeilijk doen als of de personage dat niet doet ofwel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Amadea
12 jaar geleden
Dat zal er wel een nieuw verhaallijntje in geschreven worden. In soaps gebeuren al zoveel onwaarschijnlijke dingen, dat een volgende vreemde wending niet onmogelijk zal zijn...

Het beste antwoord

Als de bliksem de scriptwriters het script laten aanpassen
het of over een andere boeg gooien of er zelf heel creatief
er iets tussen prutsen
en de acteur met gebroken been in beeld laten komen een week of 2 later
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

ja dan verzinnen ze er iets op denk ik dat ze dan in de serie ook hun been breken ofzo en dat lijkt het ook heel echt dat lijkt mij het beste en dat is ook wat ik denk dat ze doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In veel gevallen is dit onmogelijk om iemand in de serie ook zijn been te laten breken, de scripts liggen vaak twee maanden van te voren klaar. Je moet dan gewoon meespelen, maar er zullen wel enkel scenes worden aangepast, en de camerabeelden zullen je dikke gipsen been niet laten vertonen.
Dan wordt het script aangepast of men neemt voor zo lang als het duurt een invaller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Improviseren. Daar kunnen ze op inspelen. Daar zijn ze voor opgeleid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat passen ze wel aan.
De acteur kan in de serie ook zijn been breken.
Ze kunnen de acteur voorlopig alleen zittend in beeld brengen.
Hij kan een paar weken op vakantie zijn en dus niet in beeld komen.
enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het van korte duur is dan nemen ze gewoon eerst een boel andere scenes op. Ze hebben een buffer met scenes met alle acteurs, zodat als er iets onverwachts gebeurt met een acteur, ze nog een tijd door kunnen met scenes die ze al hebben opgenomen. Dat is logisch. Stel bijvoorbeeld dat het een volle week regent, dan wil je toch af en toe een buitenscene in de zon kunnen monteren. Dus ze schrijven vooruit, nemen meerdere scenes op voor verschillende omstandigheden indien nodig, en zorgen zo dat er altijd continuïteit blijft.

Maar dat kan natuurlijk ook niet eindeloos vooruit gepland worden. Dus als er iets heftigs gebeurt gaan de scenarioschrijvers om de tafel zitten en als de wiedeweerga andere scenes schrijven (oftewel gewoon voor de andere acteurs en dan even wat minder verhaallijn voor de acteur in kwestie, oftewel *juist* voor de acteur in kwestie als die op zich wel kan blijven werken), die dan uiteraard voorrang krijgen met opnemen.

Voorbeeldje van zoiets:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Goede_tijden,_slechte_tijden#Seizoen_22_.282011-2012.29

Seizoen 22 (2011-2012)
(.....)
Vlak na de zomerstop zal Ferry Doedens voor een korte periode niet als Lucas Sanders te zien zijn. Na de dramatische bruiloft van zijn halfzus is hij in het ziekenhuis terechtgekomen. De schrijvers hebben deze verhaallijn verzonnen, omdat Doedens vanwege de Flex-wet verplicht is om drie maanden uit de serie te zijn. Door de zomervakantie zal hij eerder terug zijn in de serie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord!
Verhaal herschrijven, daarom liggen soaps altijd zover voor op wat je nog op tv te zien krijgt, want anders hebben ze niet genoeg tijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Personage gaat gewoon aan het werk.

Je moet dan gewoon meespelen, maar er zullen wel enkel scenes worden aangepast, en de camerabeelden zullen je dikke gipsen been niet laten vertonen. Indien mogelijk worden er scenes gewijzigd of geschrapt, maar een heel verhaallijn eromheen dat diegene zijn been breekt, dat is niet in te plannen, gezien de scripts al 2 maanden van te voren vaak bedacht en goedgekeurd worden.

In het ergste geval wordt er via een castingbureau een tijdelijke vervanger geregeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze kunnen het uistellen of een namaak acteur/actrice maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een namaak acteur/actrice?