De beelden van het dorp Boedzand zijn voornamelijk opgenomen in Wijk aan Zee. Dit betreft de kerk, de begraafplaats en de straatjes in de kern van het dorpje. Daarnaast zijn er opnames gemaakt in Egmond aan Zee: het Lido, de vuurtoren en omgeving. De witte villa van het gezin Looman staat aan de Dorpsstraat in Bergen.
Staalfabriek De Ovens, waar Peer en Osman werken, is in werkelijkheid Corus IJmuiden, voorheen de Koninklijke Hoogovens. De binnenopnamen zijn gemaakt bij Nedstaal BV te Alblasserdam
De bunker in Vuurzee is die van de "Seeziel Batterie", even ten zuiden van Wijk aan Zee, langs de weg naar Corus.
De rechtbank is in werkelijkheid het Stadhuis van Velsen. Hier zijn ook de scènes opgenomen met Peer en het bestuur in de kantoren van De Ovens uit seizoen 2.
Het pand waar het "pornofilmpje" werd opgenomen waarin Yasmin, Merel en Sonja spelen, stond op de Oostzijde langs de Zaan in Zaandam, maar is inmiddels gesloopt.
Het pand waar in seizoen 2 de DNA-tests werden afgenomen, staat in de Torenstraat te Velsen-Zuid.