Is Tommy uit Sesamstraat een kat?

Een eerdere vraag was gesteld: Tommy uit Sesamstraat: hond of beer?
Toch vraag ik mij af of het uiteindelijke ontwerp meer een kat is.
Tommy is een typische kattennaam (zie Tom en Jerry).
Niks is zo mooi als een Kat en een Muis als vrienden te laten samenwerken.
De neus is afgeplat met heel duidelijke snorharen, ook meer een katachtig stereotype.

De vacht komt alleen niet echt overeen met de kat, maar dat is dan ook het enige dat naar mijn mening hier tegen spreekt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is een pop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@sapje, het enige juiste antwoord ;-)

Antwoorden (2)

Tommy is een hondje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig is Tommie een fantasiebeest dat veel wegheeft van een hond. In de begintijd van Sesamstraat had hij een teddybeer-achtig uiterlijk. Regisseur Ton Hasebos maakte de eerste Tommie-pop van een oude bontjas van zijn vrouw. Eind jaren zeventig volgde een versie die een beetje een mengeling was van de huidige Tommie en de teddybeer-versie. Deze werd tot ongeveer 1981 gebruikt.

De versie die volgde was de eerste die werd vervaardigd door de poppenmakers van Henson, die hem meer een Muppet-uiterlijk gaven. Een belangrijk verschil was dat zijn kraalogen werden vervangen door grote(re) ogen met oogleden en zwarte cirkels als pupillen, gelijkend op die van bijvoorbeeld Ernie. Sindsdien is Tommies uiterlijk nauwelijks veranderd en hij ziet er dus al zo'n twintig jaar vrijwel hetzelfde uit.