Ik prik in de ballon, dan schrikt mijn zusje, dan gaat ze huilen, etc. Welk stukje is dit uit Sesamstraat?

Begin jaren tachtig was er bij Sesamstraat af en toe een stukje waarbij een meisje de opeenvolgende gebeurtenissen opsomde nadat ze zei: "ik prik in de ballon, dan schrikt mijn zusje, dan gaat ze huilen, etc" Mijn zus en ik herinneren zich dat nog, maar een kennis van mij denkt dat we het zelf verzonnen hebben. Ik wil hem graag bewijzen -aan de hand van het feit dat meer mensen het zich herinneren, of nog beter zelfs laten zien aan de hand van een stukje film uit Sesamstraat-, dat het er echt soms op kwam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herinner het me zeker ; over ene jongetje dat alle implicaties overweegt van wat er zou kunnen gebeuren als hij gehoor geeft aan de impuls een ballon kapot te prikken. Dat heb je dus zeker neit zelf verzonnen.

Het beste antwoord

JA! Wat grappig, ik was 'm helemaal vergeten, maar dit filmpje kan ik me inderdaad herinneren!

Toegevoegd na 4 uur:
Ik kan me nu het begin ook een beetje herinneren.
Het ging over een kind dat een ballon opblies voor het zusje. Het zusje werd er blij van. En daarna prikte hij/zij (ik denk hij, maar dat weet ik niet zeker) in de ballon, en moest het zusje huilen.
Een filmpje heb ik niet gevonden. Misschien kun je contact opnemen met de NPS?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Rijkelijk laat, maar ik was er ook naar op zoek gisteren…
De Nederlandse versie is nog steeds nergens te vinden, maar het originele filmpje in het Engels staat wel op YT (Balloon popping Sesame Street):
https://m.youtube.com/watch?v=gi5eYQTxMKU
6 maanden geleden