Zijn die personen 'op locatie' bij het nieuws altijd op locatie?

Ik kijk net shownieuws en het leek alsof die reporter voor een green screen stond. Dat lijkt wel vaker zo bij nieuwsprogramma's. Is dat wel eens zo? Waarom zouden ze het anders zeggen? Om het minder saai te laten lijken ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed gezien!
(kan ook niet anders, met zo'n mooie bril..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha dankjewel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag:)
Banananana: leuke reactie xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo heel lang geleden stond er ook een reporter op locatie voor live nieuws uit Tunesie, toen een oplettende kijker bemerkte dat het helemaal geen Tunesie was maar Alexandrie in Egypte. Sindsdien vraag ik me ook af of wij als kijker niet bedot worden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vlede keer op BBC was er iemand die 'bij het witte huis' was... Er stond een watermerk door de achtergrond, je weet wel, zo'n ding:©

Het beste antwoord

Bij een voorbeschouwing Champions League van de NOS stond er iemand in barcelona, alleen toen was het met de periode van de vulkaan in IJsland en toen zag je over duidelijk dat hij daar niet stond. Het was gewoon een groen scherm. Dus af en toe gebruiken ze dat maar niet vaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja die zijn altijd op locatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De newsreporters staan altijd op de locatie..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de correspondenten zijn gestationeerd in deze landen. Als er een calamiteit oid plaats vindt dan kunnen ze daar op korte termijn ter plaatse zijn den verslag doen.
Bronnen: