Hoe worden de klassen gevonden (gezocht?) voor het programma De Reünie? (KRO)

Het is wel heel opvallend dat in de meeste klassen-van-toen wel een paar - meestal méérdere - mensen zitten 'met een verhaal' en dat vaak één van die 'verhalen' zich in het buitenland afspeelt of anders ten minste 'een soort van spectaculair' zijn.

Kan het zo zijn dan men EERST mensen 'met een (spectaculair) verhaal' zoekt en vervolgens nagaat op welke school en in welke klas ze hebben gezeten, om VERVOLGENS na te gaan of er wellicht nog meer 'verhalen' in de betreffende klas zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
3.1K

Het beste antwoord

Onderstaande alinea komt van de website van de KRO.

Vraag: Hoe kan ik mijn klas of groep aanmelden voor het programma De Reünie?
Antwoord: Je kunt zelf geen klassen of groepen aanmelden voor het tv-programma De Reünie; de redactie gaat zelf op zoek naar klassen. Is je verhaal exceptioneel interessant stuur dan een mail via dit webformulier, dan sturen wij dit door naar de redactie al kunnen we natuurlijk nooit garanderen dat ze er iets mee doen.

De conclusie moet haast zijn: Als je meent dat je een interessant leven hebt geleid en dat dat ook nog geschikt is voor een tv uitzending, dan kun je dat kenbaar maken. De redactie kijkt of ze er wat mee kunnen en zoekt vervolgens de klas erbij.

En ja, Je schreef het zelf al, ze gaan zelf op zoek naar iemand met een interessant verhaal en zoeken vervolgens de klas erbij.

Goeie vraag overigens, ik had er nooit bij stilgestaan en ging er van uit dat je je klas kon aanmelden. In elke klas zitten (denk ik) wel mensen die iets bijzonders van hun leven hebben gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dom van mij.. als ik zelf op die site had gekeken, had ik de vraag uiteraard niet gesteld. Bedankt voor je reactie! Pluim!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan niet beter!

Andere antwoorden (2)

In sommige gevallen zoeken ze zelf de klas, zoals ze dat een tijdje geleden hebben gedaan met de klas van Anne Frank.
Maar iedereen kan zich er natuurlijk gewoon voor opgeven, er komen daar natuurlijk genoeg aanmeldingen binnen. Dus zoeken ze gewoon de leukste uit denk ik.
Tja geef nou zelf toe, er is voor de kijker toch ook niks aan als iedereen uit de klas gewoon "huisje, boompje, beestje"heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard, de bedoeling is dat het een programma dat boven het 'huisje-boompje-beestje uitstijgt. Ik bedoel ook niet dat het anders zou moeten of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je kan je er niet gewoon voor opgeven.
Zie mijn antwoord.
Toevallig heeft de klas van een kennis v mij meegedaan. Zij zat in de klas van een k-1 vechter die in usa woont. Eerst hebben ze hem benaderd, daarna de klasgenoten. En bij haar klas waren niet eens alle klasgenoten uitgenodigd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met andere woorden: het blijft van voor naar achteren 'in elkaar gezet!' Dank voor je reactie!