Moet je belasting betalen als je een geld bedrag wint bij miljoenen jacht?

zo ja , hoeveel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
25.6K

Het beste antwoord

Jazeker moet je belasting betalen over de prijs bij miljoenenjacht. Dat heet kansspelbelasting. De organisator is verplicht om 29% belasting in te houden alvorens het gewonnen bedrag uit te keren. Prijzen beneden de € 454,00 zijn belastingvrij.
Zie:

http://financieel.infonu.nl/belasting/17920-de-belastingdienst-hoe-hoog-is-de-kansspelbelasting.html

Toegevoegd na 25 minuten:
Dus als je een prijs wint van €100.000 krijg je netto €71.000 uitbetaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee, niet juist: het is: 29 procent!!!!

Andere antwoorden (5)

40 procent kansspelbelasting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij is het belasting vrij
maar hoe het de jaren daarop werkt weet ik niet
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Alleen prijzen in de Staatsloterij zijn belastingvrij.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Gewoon: vermogensbelasting, wanneer het totale bedrag boven de circa 137.00,00 Euro is.....
Over gewonnen bedragen bij de postcodeloterij boven de €454 is er een kansspelbelasting verschuldigd van 29 procent over het gewonnen bedrag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal wordt er expliciet aangegeven als het gewonnen bedrag belasting vrij is. Dit wordt zo af en toe nog wel gebruikt bij de promotie.

(In feite is het niet belasting vrij maar krijg je een bedrag dat 129% is van de gewonnen waarde, waarna hier weer 29% belasting over wordt betaald. Het is natuurlijk niet zo dat er soms geen belasting moet worden betaald.

Bij miljoenen jacht moet je wél de 29% belasting betalen.

Veel plezier met je gewonnen miljoen indien van toepassing ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je moet 29% kansspelbelasting betalen boven een prijs hoger dan 454 euro. Maar je hoeft tenminste naast deze belasting niet ook nog eens inkomstenbelasting over de winst te betalen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Noot: 454 euro is trouwens 1.000 gulden afgerond over de wisselkoers van 1 januari 2002. (die was 2,20371 guldens voor 1 euro)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wel, wascentrifuge maar waar: vanaf het 2e jaar betaalt men wel degelijk VERMOGENSBELASTING!!!!! Gewonnen prijzen vallen NIET onder de INKOMSTENBELASTING....