Ik heb een supergoed idee voor een t.v.programma, hoe kan ik hier iets mee doen?

Hoe kan ik iets doen met een idee voor een programma op t.v.? Is er iemand die dat misschien weet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
4.8K

Antwoorden (3)

Misschien kun je schrijven naar Endemol?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een programma idee hebt kan je het volgende doen:

Opgeven voor de Nederland 3 programma pitch (zie nederland3.nl)

Of aanbieden aan een TV producent.
Bijv Endemol in Adam, Eyeworks in Adam Talpa media in Laren. Blue Circle in Hilversum. Maar er zijn er nog vele meer.
Of aan een omroep of zender.

Je kan je idee laten registreren bij de Belastingdienst. Maar dat heeft niet erg veel zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar alleen het idee zoals omschreven. Een klein beetje wijzigen en de bescherming vervalt. Het voorstel naar een zender/omroep en naar een producent sturen geeft meer bescherming. Zoek uit welke omroep, zender, producent het best bij je idee past. Maak een inschatting van de productiekosten. In een studio met 9 camera's of op lokatie met een paar ENG's. Maakt nog al een verschil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Belastingdienst werken heel vriendelijke mensen, maar ik denk toch echt als je daar aankomt om je TV- format te registreren, ze je doorverwijzen naar een andere instantie. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangeven voor bescherming bij Belastingdienst, dateren en vastleggen, gebeurde vroeger voornamelijk tbv muziekwerken. Belastingdienst Utrecht houdt zich hier oa mee bezig. Vroeger kon je bij een postkantoor de betreffende pagina laten stempelen. Maar met het verdwijnen van de postkantoren en komst van TNT.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie hier: http://www.mkbservicedesk.nl/921/registreren.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het staat er inderdaad. Wat BvW schreef klopt dus inderdaad, en ik trek mijn beweringen dat het niet kon direct terug. Jammer dat die link naar de BD (op de MKB-site)niet werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry jongens, werkzaam geweest bij muziekuitgeverij en nu bij publieke omroep. Copyright is my thing. Maar bedankt.
Eerst polsen bij vrienden/familie of het echt een goed format is en zo ja: uitpluizen via Google hoe je het kan vastleggen. Dan blijft het eindidee bij jou en gaan alle credits ook jouw kant op.