Gevonden op Retailwiki:
"In 2004 werd Harry Piekema door Albert Heijn gevraagd als hoofdpersoon voor een nieuwe commercial. Dit om de supermarkt weer concurrerend te maken tegenover de discounters als Aldi en Lidl. Het is niet duidelijk hoe hij gecast is, maar Harry Piekema maakte al eerder instructiefilmpjes voor het personeel van AH. Hij had een echt Albert Heijn-gezicht en als type leek hij de ideale supermarktmanager. Niet verwacht was dat het zo succesvol zou worden. Nu een paar jaar later en 35 afleveringen verder, is Harry in Nederland razend populair. "

http://www.retailwiki.nl/wiki02/index.php/Harry_Piekema

Onderaan de pagina staat:
"Deze pagina is het laatst bewerkt op 19:02, 10 apr 2010."

Van 2004 tot 2010 noem ik echter meer dan een paar jaar.

Ik ga er vanuit dat er circa 10 spots per jaar gemaakt worden. Dan is hij al 7 jaar bezig en zou je dus rond de 70 spots zitten.

Eén van die spotjes is ooit zelfs uitgezonden tijdens een sportprogamma op de BBC :)