De game was het eerst.
De bedenker van Pokemon (ik weet niet meer hoe hij heet zo snel) was als kind al verwoed insectenverzamelaar, en wilde een spel waarin je beestjes kon vangen. Zijn belangrijkste inspiratie was echter het kabeltje waarmee je twee gameboys kon verbinden, zodat de beestjes van de ene naar de andere wereld konden lopen. En het zou nog leuker zijn als er één beestje min of meer in het kabeltje zat ; dan kon je het spel alleen maar helemaal uitspelen als je ook vrienden had met het zelfde spel. Slimme marketing natuurlijk.

Het spel was vanaf moment een een groot succes (en terecht, want het zit zelfdaam goed in elkaar) , en al snel volgde er een hele sleep merchandising, waaronder de tekenfilm.

Toegevoegd na 33 seconden:
(Ik kan nog wel een hele spreekbeurt over Pokemon houden, maar ik denk dat dit volstaat als antwoord op je vraag).

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, ik weet het weer, Satoshi Tajiri was het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ik had niet verwacht dat jij zo'n groot Pokémon fan zou zijn Marleen. Ik werd vooral verward door de volgende reclame:
http://www.youtube.com/watch?v=tSHOg8PMZ5E Aangezien daar ook de anime versies van de Pokémon in zitten. Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een giga-pokemonfan van het eerste uur. (Red, blue en yellow). Erger nog ; ik ben (of was) zelfs vrij goed in het kaartspel. Heel wat kleine jongetjes verslagen, haha ! :schaam:
Ik heb wel een voorkeur voor de eerste serie spellen trouwens (ongeveer tot en met gold/silver/crystal). Daarna wordt het wat teveel uitgemolken, de gameplay minder (minder simpel vooral, of gewoon teveel handelingen) en de verhalen minder leuk. De eerste 150 pokemons ken ik van haver tot gort, daarna wordt het minder, en wat alleen op de DS is uitgekomen heb ik zelfs nooit in handen gehad. Het spel is er al sinds 1995 en de tekenfilm sinds 1997. Althans, in Japan. Beiden werden echter min of meer gelijktijdig (ook weer marketingtechnisch slim) geintroduceerd in Nederland in 1999. Hier gingen ze dus gelijk op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, en de getekende poppetjes uit de eerste Japanse teeveereclame zijn natuurlijk inderdaad de voorlopers geweest van de tekenfilms. Ze waren ook allang in die vorm getekend en ontworpen voor het eerste spel alsook het vrijwel gelijktijdig verschenen tradingcard game.