Het handigst is een bestaande melodie te kiezen en daar een Nederlandse tekst op te maken. Doet die schrijver van de meeste hits van Marco Borsato ook met Italiaanse liedjes. Instant succes, blijkbaar.

Toegevoegd na 53 seconden:
en inspiratie en fantasie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen bedenk eerst de titel van het liedje. Als je dat hebt ga dan een melodie maken en daarbij de tekst. En van de tekst zou ik eerst het refrein doen dan heb je genoeg tijd voor het couplet. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,

bedenk eerst: waar gaat het lied over?

Liefde

Verdriet

Blijdschap

Dan: Gaat het reimen?

Daarna verzin je een zin die over jouw onderwerp gaat. Daarna eentje ook over dat onderwerp maar die rijmt op de vorige zin. En ga zo maar door.

Veel plezier

en: Gebruik je creativiteit!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk een melodie ga niet heel hard na denken het komt van zelf en de tekst zoeken die op de melodie past doe ik ook altijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een potlood dan kun je de teks altijd nog uit gummen hahahha