Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden stripfiguren voor kinderen altijd uit hun verband getrokken?

Serieus!! Nijntje heeft veelstegrote oren. En heb je de tanden van knabbel wel eens gezien?
Om nog maar niet te spreken over de voeten van Donald Duck en de neus van asterix.
En dan de barbiepop!!

Wat heeft het educatief gezien voor een waarde om kinderen constant verkeerde plaatjes te laten zien?

(Overigens, ik ben wel echt groot fan van nijntje met grote oren :-D )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom worden figuren uit soapseries altijd uit hun verband getrokken?
Serieus! Het zijn altijd mooie vrouwen met hagelwitte tanden en volle borsten en mooie mannen met een sixpack. Wat heeft zoiets (al dan niet educatief gezien) voor waarde?
Trouwens, niet alles waar kinderen naar kijken hoeft educatief te zijn. Leren kunnen ze nog genoeg en er zijn al zat kinderprogramma's waar tot tien wordt geteld.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Past in de belevingswereld van kinderen. Heb je wel eens een kindertekening gezien? De kenmerkende dingen van mensen worden vergroot.
Mijn dochter tekende mij met een brede lach, van oor tot oor. Daar ben ik nog blij mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het gaat om de herkenbaarheid. De stripfiguren zijn altijd een karikatuur, en een striptekenaar kan veel leukere dingen doen, veel grappiger situaties creeren dan als het allemaal natuurgetrouw zou zijn getekend.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Omdat stripfiguren nu eenmaal karikaturen van de werkelijkheid zijn en weinig tot geen educatieve waarde hebben, overigens zijn er natuurlijk zat strips waarbij de personages als hele gewone mensen getekend zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk eens aan de geschiedenislessen van asterix en obelix en de gedichtjes over dagelijkse dingen van nijntje. Stripfiguren hebben onwijs veel educatieve waarde!! Maar de een wat meer dan de ander. Bij tom en jerry kan ik bijvoorbeeld niets bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nijntje ok, maarbij Asterix en Obelix kan ik echt niet zoveel educatieve waarde ontdekken hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zeurt iedereen toch over 'educatie'? Moeten alle kinderprogramma's per se leerzaam zijn? Ze kunnen hun hele leven nog leren. Mogen ze niet gewoon genieten van een leuk programma, zonder het educatieve vingertje.
het zijn ook strip boeken , boeken waar de fantasie is, een boek met gewone foto's zal niet lang de aandacht houden , kinderen onthouden de gezichten en figuren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stripfiguren zijn karikaturen en door bepaalde kenmerken te accentueren zijn ze voor kleine(re) kinderen gemakkelijk herkenbaar. En ze moeten een aaibaar uiterlijk hebben. Bij de Barbie-pop vind ik het een ander verhaal, als een vrouw er in werkelijkheid ook zo uitzag, zou daar geen man van opgewonden raken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding