Wat voor soort stripboeken lijken op het stripboek douwe dabbert/elfquest?

Ik ben op zoek naar stripboeken zoals douwe dabbert of elfquest. Suske en wiske is niet mijn favoriet en asterix en obelix was wel leuk. En dan heb je natuurlijk nog stripboeken als Donald Duck of garfield maar dat bedoel ik niet helemaal. Douwe dabbert en elfquest zijn totaal verschillend maar ik vond het wel erg leuk. Vooral elfquest vond ik erg leuk. Het enige nadeel aan elfquest was dat de stripboeken steeds dunner werden en het verhaal maar niet op leek te schieten. Douwe dabbert waren meer losse verhalen die soms een paar stripboeken duurden. Wat bij douwe dabbert overigens niet erg was. Toch was dat wel erg leuk om te lezen en zou ik graag nog zoiets als die twee stripboeken vinden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
8 jaar geleden
Van Elfquest komen momenteel weer nieuwe boeken uit hoor. 'Final Quest', tot aan 12 of zonis al geschreven, deel is al in het Nederlands uitgebracht. Kijk maar eens op de FB pagina van Elfquest.

Het beste antwoord

De tekenaar van Douwe Dabbert heet Piet Wijn. Hij tekende ook een andere figuren: Kappie en Aram. Vermoedelijk interesseren zijn reeksen over Kappie en over Aram jou daarom ook.
Amadea