in de tekenfilm had hij een jongensachtige stem dus ik denk een jongen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
A.A. Milne, de auteur, heeft het over 'hem' als hij Winnie bedoelt. Dus is die beer een jongen. Recentelijk is wel ontdekt dat de beer naar wie dit boekfiguur is genoemd een meisje was, een zwarte Canadese beer.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Van mij trouwens een plus.
Het feit dat Milne 'hem' gebruikt in de boeken om aan Winnie te refereren vind ik een sterke onderbouwing.
Het is een jongen.

Winnie is geïnspireerd op de teddybeer van de zoon van de auteur, A. A. Milne. Deze had de naam Edward.
In de eerste reeks verhalen over Winnie de Poeh wordt uitgelegd dat de zoon van Milne, Christopher Robin, Edward een nieuwe naam gaf, Winnie de Poeh dus. De naam had de jongen van een zwarte beer in de Londense Zoo.
De beer heette Winnie naar de regio waar zijn vorige eigenaar woonde: Winnipeg, Canada.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@wimkees
Dus... als ik naar een vrouw vernoemd zou zijn, zou ik ook ineens een vrouw zijn?
Mijn vriendin heeft als tweede naam de naam van haar vader. Is zij dan een man?
HeerVoldemort
8 jaar geleden
En als de beer nu "Ted" heet en een jurk draagt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@wimkees
Daar zijn we het dan snel over eens; je ziet tenslotte geen geslachtskenmerken.
Neemt niet weg dat de teddy in de verhalen van Milne wel degelijk een mannelijk exemplaar is. @HeerVoldemort
Als we McFarlane moeten geloven doen beren met de naam 'Ted' wel meer ongebruikelijke dingen. ;)
Hij/zij is genderfluid