Waar moet een tekenfilm ''serie'' aan voldoen om te blijven hangen

Als ik de tv aanzet en toevallig langs een tekenfilm/animatiefilm kom vraag ik mij wel eens af is dit nou wel zo leuk?

Ik ben zelf 20 jaar en als ik de filmpjes van nu vergelijk met wat er in mijn kindertijd was is het toch wel een wereld van verschil.

Zo waren er de Smurfen, Boes, Dommel, Ducktales wie kent ze niet? En hoevaak je een aflevering ook gezien heb, het blijft altijd leuk. (zelfs voor de meeste volwassenen)

Dan kreeg je natuurlijk Pokemon, Yu-gi-ho, Dragonball en noem ze maar op. Ook deze tekenfilms zijn blijven hangen en zovaak uitgezonden op tv. Volgens mij is alleen Pokemon er nu nog.

Maar tegenwoordig naar mijn mening komen en gaan de tekenfilms razend snel op tv, dat je bijna geen tijd meer heb dat het blijft hangen. Zullen er echt kinderen zijn over 20 jaar die nog kunnen zeggen ''Jaaaaaa! dat keek ik vroeger altijd''

Of is dit nou gewoon een gedachtegang van iemand die zijn kindertijd voorbij is? (Ik kijk nog steeds graag tekenfims hoor, maar vind het nergens meer over gaan)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Vergeet SuperTed, Bananenman, Docter Snuggles, Barbapapa, Calimero, de Snorkels, He-Man en meer van dat soort bagger uit mijn tijd niet!

Ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat er veel tekenfilms gemaakt worden die niet blijven hangen. Er worden er gewoon veel meer gemaakt dan in jouw kindertijd, omdat de techniek zoveel makkelijker is geworden.

Nieuwe classic: SpongeBob, The Simpsons & South Park (al niet zo nieuw meer, maar 'still going strong'), voor de kleintjes b.v. Dora (maakt grote indruk op 't kleine grut), maar ook series zoals El Tigre, de Powerpuff Girls, Avatar (de tekenfilmserie bedoel ik dan, he!), Skyland...

Daarvan gaan mijn kinderen over 10 jaar ook zeggen dat ze daar altijd naar keken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ow sorry sorry! Haha, hoe kan ik zulke klassiekers vergeten in de lijst! :P Maar inderdaad, Zeker SpongeBob , de Avatar en de Powerpuff Girls zullen over 20 jaar nog steeds door menig mens herinnerd worden. Maar misschien ook (zit ik net te bedenken) omdat hiervan leuke items worden gemaakt. Denkend aan knuffels, etuis, potloden en degelijke. El Tigre ben ik nog niet zo zeker van, daar zap ik niet zo vaak langs ;) maar wie weet

Andere antwoorden (3)

Misschien gaat de tijd nu relatief sneller. Als je vroeger zomervakantie had, leek die eeuwig te duren. Die 5 weken waren gewoon een half leven. Dat komt natuurlijk door je leeftijd: Hoe jonger je bent, hoe groter het deel van je leven tot dan toe is dat die 5 weken in nemen.

Dus in gedachten keek je altijd naar de smurfen of ducktales. Terwijl het waarschjinlijk maar een seizoen of 2, 3 was. En de tekenfilms van nu blijven volgens mij ook zo lang op TV. Afhankelijk van de generatie ken je bepaalde series dus wel of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de oude tekenfilms van tom & jerry zijn tijdloos

Toegevoegd na 2 minuten:
tekenfilm gemaakt van echte tekeningen

Toegevoegd na 4 minuten:
wicky de viking

Toegevoegd na 7 minuten:
flinstones, popeye, roadrunner,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind er nu ook geen donder meer aan, en de tekenfilms die ik vroeger geweldig vond vind ik nu nog leuk vanwege de herkenningsfactor. Volgens mij zijn de kinderen van nu ook helemaal gek op Purk en de broccolibomen die ze later zullen missen.

Tijden veranderen nogal! Ik (net 18) keek vroeger idealistische teevee die het over alle onderwerpen had, homo's, dood, onrechtvaardigheid in bijvoorbeeld bureaucratie, criminaliteit, watjes die terecht gepest worden, etc. (purno de purno en rembo&rembo). Dat werd gemaakt door een generatie die de nasleep had van de vrijvechters van conservatisme. De huidige generatie vormt daar denk ik weer een tegenbeweging op.

Het is ook met de komst van meerdere nagesynchroniseerde Amerikaanse serie dat normen en waarden vervlakken. Het is commercieler, sneller en veiliger geworden allemaal. Dus of het is blijven hangen kunnen we pas over een jaar of 5 gaan vragen.

Toegevoegd na 2 minuten:
*Purk is een nieuwe knuffel (varkentje) in Sesamstraat, en het decor is verrijkt met onder andere enorme stronken broccoli.

Toegevoegd na 4 minuten:
Rembo en Rembo (schrik niet, de muziek is vrij hard, en eerste indruk is waarschijnlijk afschuwelijk)
http://www.youtube.com/watch?v=LTSfhCngFhY

Toegevoegd na 10 minuten:
Maar ik vind het nog steeds ontzettend geweldig en kritisch!