Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe oud is donald duck?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in nederland bestaat het blad al 59 jaar, maar hoe oud donald is weet niemand volgens mij

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Donald Duck is (net als zijn tweelingzus Dumbella Duck) op 9 juni 1934 geboren. Verschillende stripauteurs, zoals Keno Don Rosa, plaatsen zijn geboorte echter eerder, rond 1920. In deel XI van De jonge jaren van Oom Dagobert komt hij al voor (als kind) in 1930. Uit de film Donald Duck gets drafted (1942) blijkt dat zijn volledige naam Donald Fauntleroy Duck is. Zijn tweede naam staat in een kort fragment vermeld op een oproepformulier voor het leger.
De vader van Donald is Woerd Snater Duck. Donald is in oudere verhalen zelf ook wel eens Woerd Snater genoemd. Zijn moeder is Hortensia Duck, de zus van Dagobert Duck. Zijn temperament heeft Donald waarschijnlijk van zijn ouders want die werden ook heel vaak boos om kleine dingen. In deel X van De Jonge Jaren van Oom Dagobert is te zien dat Hortensia boos wordt omdat Snater hun zoon Donald wil noemen, waar zij het niet mee eens is (te zien op het laatste plaatje van het verhaal).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u voor het goede antwoord

Andere antwoorden (6)

44 geloof ik..:-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe kom je daarbij?dat is niet zo.
Over de 50 al volgens mij. Het tijdschrijft. 1950 eerste nummer?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is 77, want hij is op 9 juni 1934 geboren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij bestaat inmiddels al 77 jaar. Hij verscheen in 1934 voor het eerst in de tekenfilm The Little Wise Hen.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Donald Duck is 91 jaar geboren in 1920
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omg hoe kom je daarbij? -__-`, er staat duidelijk 1934 bij .hoe kom je bij 1920?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit klopt niet.sorry maar ik weet écht alles over donald duck.hij heeft 2 geboortejaren:1934(filmpje) en 1952(weekblad)
1934 verscheen hij voor het eerst.

Ik moet wel zeggen, dat hij er jong uitziet voor zijn leeftijd.. Om over zijn neefjes maar niet te spreken, die zitten nog steeds op school. En oma wil maar niet dood.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stripfiguren kunnen niet dood.behalve als de maker(s) failliet gaan stripfiguren kunnen ook niet ouder worden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding