Eric Heuvel (geb. 25 mei 1960) is zijn carrière begonnen als douanebeambte en docent geschiedenis. Geïnspireerd door tekenaars als Moebius, Jack Davis, Mort Drucker en Hergé, koos hij toch voor het striptekenaarschap, en wel in de stijl van de beroemde Klare Lijn. Hij debuteerde met 'SF-Terra' en bijdragen aan amateurbladen als Yèch, Rebel Comics en Krest, maar doorbraak in de stripwereld kwam met de publicatie van de serie 'January Jones'.
Hij tekende meerdere albums van January Jones, op scenario van Martin Lodewijk, en die verschenen in Finland, Noorwegen, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Portugal. Het January Jones album De Schedel van Sultan Mkwawa werd in Frankrijk genomineerd als beste buitenlandse strip.
Verder in de jaren '90 een klassieke strip voor het Algemeen Dagblad waarvoor het karakter Bud Broadway in het leven werd geroepen. Wekelijks de strip Toen Was Geluk Heel Gewoon voor Studio en MikroGids. En strips voor de jaarverslagen van Blokker Holding. Ook tekende hij onder andere een album voor het Amsterdamse GVB over de geplande Noord-Zuidlijn en in 2003 een educatief album voor de Anne Frank Stichting en het Verzetsmuseum Friesland, getiteld 'De Ontdekking'.
In 2002 is uitgeverij Boumaar begonnen met de uitgave van 'Bud Broadway' in albumvorm. Het Algemeen Dagblad startte in maart 2003 de publicatie van een nieuwe strip van Heuvels hand, 'Het Geheim van de Tijd', geschreven door Frits Jonker.
In 2007 begon hij met de strip 'Bureau Warmoestraat' in samenwerking met oud-politieagent Piet Middelkoop in Het Parool. Heuvel is ook present in de nieuwe Eppo. In 2010 is hij gestart met de strip 'Alleen Op De Wereld', op tekst van Rob van Bavel.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

hier heb je een paar

http://www.bol.com/nl/c/nederlandse-boeken/eric-heuvel/10823/alle-artikelen.html;jsessionid=D6CBE374BFFC03F9FDAB6DB7D135EE81.ps11

Toegevoegd na 25 seconden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eric_Heuvel