Hoe kan ik in de auto buitenlandse zenders goed ontvangen?

Hoe kan ik in de auto buitenlandse zenders goed ontvangen? Is dat in Nederland ook mogelijk van landen 'verderweg' bijvoorbeeld Frankrijk, Italië of Spanje?

2 jaar geleden
in: Radio
6.3K
LeonardN
2 jaar geleden
Waar heb je het over?
Radiozenders via FM of AM??
MrBart
2 jaar geleden
Ik denk AM. In de oudere auto van mijn oma kan ik nog niet via DAB(+) luisteren, dus ik denk AM.

Antwoorden (2)

Het is helaas niet mogelijk om met DAB+ buitenlandse radiostations te ontvangen. Anders dan satelliet- of internetradio is DAB+ landgebaseerd en werkt het alleen binnen dat zendbereik. Omgekeerd kun je in het buitenland dus ook geen Nederlandse zenders ontvangen.
2 jaar geleden
Als je een abonnement hebt met onbeperkte data kan je op te telefoon een app downloaden om de buitenlandse zenders online te luisteren. Met Bluetooth koppelen aan je radio en je kan luisteren.
Als je een Android autoradio hebt, kan je de app ook rechtsreeks op je radio installeren.
AM stations kan je redelijk goed ontvangen door het hele land (ligt wel aan de kwaliteit van je ontvanger) en FM stations alleen in de grensstreek. Belgische zenders ongeveer tot Rotterdam. DAB+ gaat niet lukken. Tenzij de zender een lokale machtiging heeft, zoals BBC World