Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt een internetradio?

ben van plan om een internetradio te kopen voor in de keuken maar heb geen idee hoe dit werkt via wifi ben ik ook een app op mijn telefoon nodig?gaat mij om internet radio te luisteren niets met spotty bue tu of zoiets alvast dank voor anrwoord

3 jaar geleden
in: Radio
4.2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Heb je een merk?
TurfGraver
3 jaar geleden
Een internet verbinding (wifi bijvoorbeeld) is voldoende.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

U kunt een internetradio aansluiten op een router (vaak Wi-fi B-norm of Wi-Fi-G standaard compatibel). Deze router is verbonden met uw thuisnetwerk en computer.
Via deze verbinding kan de internetradio toegang krijgen tot de muziekcollectie op de computer. Maar ook kan deze toegang krijgen tot internetradiostations en online muziekdiensten.

Benodigdheden
Voor de internetradio heeft u een (draadloze) router nodig waarmee deze ‘online’ kan gaan. Wilt u ook op andere plekken gebruik maken van de internetradio, bijvoorbeeld op de zolder of in de schuur, dan heeft u dLAN nodig.
dLAN staat voor direct Local Area Network. Met de dLAN-adapters kunt u een netwerk maken over het stroomnet, voor internet en audio. Met de adapters sluit u de internetradio aan op de router zonder getouwtrek met kabels. Het netwerkverkeer loopt zo via uw stroomnet.
Sluit één adapter aan op uw router en plug de andere adapter in uw internetradio. Zo geniet u op zolder, in de schuur en op iedere andere plek waar de internetverbinding matig is, van uw muziek.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding