ik zit zelf ook in een band, welliswaar geen rap, maar we zijn bezig voor een platenlabel.

hier een paar tips.
- probeer veel goede contacten te krijgen.
- maak een myspace aan, en gooi je muziek erop.
- zorg dat je een fanbase maakt.
- zorg dat je 'plaatje' helemaal compleet is, dat is zeer belangrijk voor een platenlabel.
- veel optreden, en aan bandwedstrijden meedoen.
- en idd samples opsturen, of demo's
- (uit eigen ervaring) ga een studio in, en leer hoe het is. je kunt daar namelijk veel minder fouten maken als bij een optreden. en je leert hoe het allemaal in zijn werking gaat.

veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vooral veel oefenen zodat je heel erg goed wordt.

Enkele tips;
- Zorg dat veel mensen jouw muziek mooi vinden
- Kijk eens in de omgeving of iemand iets te maken heeft met een platenlabel
- Kijk of je bij een festival in de buurt kunt optreden
- Probeer een beetje op tv te komen. Ik bedoel hiermee; Misschien is er een lokale TV zender waar je een keer mag langskomen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem contact op met platenlabels, stuur een sample of een rapsong op. Niet geschoten is altijd mis!