Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heeft het maken van muziek bij een fanfare, harmonie of brassband een stoffig & suf imago??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij beginnen deze muziekgezelschappen dit imago juist hoe langer hoe meer te verliezen. Er zijn veel harmonieën met jeugdige leden waaronder ook veel meisjes. Hun repertoire wordt ook steeds moderner, bv. arrangementen van musicalmuziek en popnummers. In mijn woonplaats wordt jaarlijks een taptoe/concours gehouden, en daar viel mij dat op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk voornamelijk door de meestal (in mijn ogen) ouderwetse, degelijke uniformen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het 'stoffig en suf' imago bij de eerste 2 slaat mi op het repertoire die ten gehore gebracht wordt en als 2e de meestal hoge leeftijd van de spelende leden. Meestal wat gedateerde en statige werken.

De Brassband zit meer in het rijtje van de Bigband en wat zijdelings hiervan de Drumfanfare. Allen zijn ze gericht wat herkenbaardere en moderne muziek te brengen. De Brassband specifiek van klank door een vast gegeven van instrumentarium, de bigband meer swingend en 'jazzie' en de Drumfanfare kleed het voorgaande ook nog eens aan met een show (al lopend musiceren en formaties maken).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordat het mensen aan vroeger doet denken en de "sound" van dit soort muziek is volgens velen lang niet zo hip als hedendaagse muziek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding