Kennen doe ik dat instrument niet, maar het lijkt op het harmonium van mijn opa (die gewoon noten kon lezen, geen klavarscribo). En ik ben handig met googelen.

Het is een door door Emil Müller in Werdau gefabriceerd Zugwindharmonium met een tweede Harmonistatoetsenbordje. Dat akkoordklaviertje geeft de mogelijkheid om door het indrukken van één toets een compleet akkoord te laten klinken. De Duitse fabrikant Emil Müller was actief van 1887 tot
1945 en gaf zijn akkoordapparaten de naam "Transponier-Harmonista'".
. . .
Eerst stond er als vraag wie het instrument kent. Nu de vraag is aangepast lijkt mijn antwoord vreemd....
Toegevoegd op 23 oktober 2021 13:16: tekst
Amadea