Kan de ziggodome, zomaar je gekochte ticket een jaar uitstellen?

!0-10-2021 deep purple, ticket kost € 75,- euro en het concert is een jaar! uitgesteld. Ik kan wel zijn overleden, de leden van deep purple kunnen wel zijn overleden of er is iets anders gebeurt.
17.000 x € 75,- x 2%= € 1300500,- wat gewoon bij hun op de rekening staat en wie weet hoeveel er van daadwerkelijk na een jaar word ingelost.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Antwoorden (2)

In dit geval is het niet de Ziggodome, die het concert heeft verplaatst, maar Deep Purple zelf.
Op de site van Mojo, de organisator in Nederland van de concerten van Deep Purple, staat het volgende hierover vermeld:
"Helaas heeft Deep Purle, i.v.m. de maatregelen rondom het Corona virus in heel Europa, besloten de huidige tournee te verplaatsen naar 2022."
Daarbij vermeldt Mojo ook, dat de gekochte kaarten geldig blijven voor de vervangende datum.

Dus in dit geval is het niet Ziggodome, die de tickets/het concert heeft uitgesteld. Het biedt alleen de groep de mogelijkheid om over een jaar alsnog op te treden, en iedereen die al een kaartje heeft gekocht om het concert alsnog te bezoeken.
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
Mojo beheert ook de inkomsten en niet ziggodrome
Nee, niet Ziggodome maar Mojo, de organisator van het concert.
Nee, niet zomaar. We hebben te maken met een corona-pandemie. De culturele sector wordt daar hard door geraakt.
Ja, de organisator van het concert (Mojo dus) kan het concert uitstellen.

Gekochte tickets blijven geldig voor het concert op de nieuwe datum. Wil je toch je geld terug, dan heb je daar natuurlijk recht op. Maar als te veel mensen hun geld terugvragen, komt de organisator hoogstwaarschijnlijk in financiële problemen. Allerlei vaste lasten en andere reeds gemaakte afspraken zullen door Mojo wel betaald moeten worden. Dat kan niet als er geen inkomsten binnenkomen en zeker niet als mensen ook nog hun geld gaan terugvragen. Indien Mojo failliet gaat, is het maar de vraag of je ooit nog een euro terug kunt krijgen en kun je bovendien alsnog niet naar het concert. Het is niet zo dat al het ticketgeld 'gewoon bij hun op de rekening staat'. Ik kan niet bij hun in de boekhouding kijken, maar er zullen elke maand allerlei kosten die gewoon doorlopen, ook als er geen concert plaatsvindt.

Per wanneer je je geld terug zou kunnen vragen is hier wat onduidelijk. In principe was de regeling dat het geldt terugbetaald werd binnen 1 maand na de nieuwe concertdatum (indien je dit op tijd hebt aangevraagd en niet naar het concert bent geweest). Omdat het concert al voor de 2e keer is verplaatst, zou een andere regeling kunnen gelden. Als het goed is hebben alle tickethouders een email van Mojo ontvangen met meer informatie. Daar staat wellicht in hoe en wanneer je je geld terug kunt vragen.