Zijn er tips om snel alle noten en posities op de cello te leren?

Ik ben niet erg slim en speel nu al een tijdje cello. Ik vergeet echter vaak de notennamen in de verschillende posities. Ik heb niet zo'n goed ruimtelijk inzicht en kan niet zo goed tellen, nu de tenorsleutel en de 5e, 6e en 7e positie erbij komen raak ik erg in de war. Verder vind ik het cello spelen erg leuk en ik hoop dus nog wat vorderingen te maken. Op YouTube krijg je vaak een heel intro om vervolgens in het Engels heel snel alle posities langs te gaan. Dit gaat meestal het het ene oor in en het andere weer uit. Zijn er mensen die tips en/of ezelsbruggetjes hebben voor alle notennamen in de verschillende posities? Ik wil alles beter onthouden en als je me 's nachts wakker zou maken zonder ellenlang na te denken de juiste noten, tonen en posities weten te vinden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, die zijn er. Verzameld in een handig boekje van Hugo Pinksterboer: Tipboek Cello, de complete gids. Een preview ervan is zelfs als gratis app te downloaden

Bronnen:
https://www.tipbook.com/index.php?lang=nl&...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100