Hoe kan je weten of er een opmaat in een lied zit?

hoi, ik vroeg mij af hoe je van een bladmuziek kan afleiden of er sprake is van een opmaat te ja of te nee. hopelijk kan iemand mij hierbij helpen! bijvoorbeeld bij het lied Hallo allemaal

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Muziek
1.3K
Amadea
3 jaar geleden
Ja, dat heeft een opmaat. Zie maar op https://www.youtube.com/watch?v=3TX1boroC3I

Antwoorden (1)

Wanneer je op het bladmuziek ziet dat de eerste maat niet vol is, dus bijv bij een 4/4, in de eerste maat alleen een kwartnoot zien staan