Uit welk liedje komt de volgende tekst vandaan?

"Als ik het had geweten dan had ik het niet gedaan.
Mijn kloten zijn versleten en mijn lul is naar de maan."

3 jaar geleden
in: Muziek
5.7K

Antwoorden (1)

Dit stukje poëzie komt uit een variant op het lied "Het land van Maas en Waal’, Boudewijn de Groot.
Onder de blauwe hemel
In het suikerriet
Kun je neuken voor een kwartje
Dat je lul er blauw van ziet
Had ik het maar geweten
Dan had ik het niet gedaan
Want mijn piemel is versleten
En mijn kwartje naar de maan
Van veel bekende liedjes bestaan dergelijke platte versies, vaak met een tamelijk absurde inhoud. Toen Onze Taal er een balletje over opwierp op zijn Facebook-pagina stroomden de inzendingen binnen. Sommige mensen waren niet meer te houden, en bleven insturen, vaak met excuses voor de grove inhoud (‘Ik heb hem niet zelf verzonnen hoor’) en volledige herbeleving van hun eigen jeugd. Want daar ontstaan de meeste van die parodieën: op het schoolplein.
Toegevoegd op 08 maart 2021 13:20: tekst
SimonV