Kan ik nog wat doen aan een "hobbelige" LP?

Ik heb een oude platenspeler met een aantal platen van mijn grootouders gevonden.
Nou is er een plaat "hobbelig", gekomen door de zon zeggen mijn ze. Is hier nog iets aan te doen? Of is dit het einde van de plaat?

3 jaar geleden
in: Muziek
4.9K
Pieterke
3 jaar geleden
Op dit oude forum vind je ook nog wat tips:https://www.hififorum.nl/index.php?topic=17499.0

Antwoorden (1)

Er is één te proberen tip. Helpt die niet dan is het echt schluss.

- neem twee dikke glasplaten en leg daar een lp tussen
- plaats het geheel midden in je oven en laat die ongeveer 65 graden warm worden
- laat het daarna langzaam afkoelen
Amadea
3 jaar geleden
Commodore
3 jaar geleden
Bedankt! Valt te proberen.