Wat is het verschil tussen een Platenproducent en een Muziekproducent?

Ik vraag me al een tijdje af wat het verschil is tussen de beroepen Platenproducent en Muziekproducent ?

3 jaar geleden
in: Muziek
3.7K

Antwoorden (1)

In de muziekindustrie is een muziekproducent, dikwijls producer genoemd, iemand die de verantwoordelijkheid heeft voor een opnamesessie. Tot de minimale taken van de producer behoren het indelen van de opnametijd in de studio en het nemen van eindbeslissingen.

Er is doorgaans geen verschil tussen een muziekproducent en platenproducent. Soms wordt onder de platenproducent de directeur van een bedrijf verstaan, waarbij de muziekproducent een ondersteunende functie heeft.
SimonV
3 jaar geleden
RubenG1993
3 jaar geleden
Bedankt :)