Begin jaren 80 was er een Chinese/Japanse hit die een tijdje veel werd gedraaid, kent iemand deze?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Muziek
11K

Antwoorden (2)

Het bekendste nummer in het Japans is Sukiyaki, dat is van begin jaren 60 maar kan best zijn dat het begin jaren 80 nog veel gedraaid werd. Op https://en.wikipedia.org/wiki/Sukiyaki_(song) zie je wat informatie en kun je ook een kort fragment horen. Op de Nederlandstalige pagina staat dat de Blue Diamonds het gecovered hebben.
Iets dichter bij begin jaren 80: het Filippijns lied Anak https://www.youtube.com/watch?v=ibmh64itn1M
Toegevoegd op 13 april 2020 05:42: tekst
gvrox
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ik dacht ook aan sukiyaki
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het was Anak van Freddie Aguilar, super bedankt iedereen!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Anak (kind) prachtig nummer. Nog een tijd in de top 2000 gestaan. Kwam hij niet van de Filupijnen?
ryuichi sakamoto forbidden colors
Uit de film Mary christmas Mr Lawrence