Moet je als je online gaat verkopen aanmelden bij kamer van koophandel?

Ik ga online bladmuziek verkopen die ik zelf maak. Moet ik me aanmelden bij KVK? En nog een punt: Ik doe het op de naam van mijn youtube-account. Moet ik verplicht mijn echte naam invoeren? Kan ik tegen de KVK zeggen wie ik ben maar op de site onder een andere (verzonnen) youtubenaam? Of hoef ik überhaupt niet te aanmelden? Graag antwoord. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Muziek
4.8K
Antoni
4 jaar geleden
Ik wil niet vervelend zijn, maar de Kamer van Koophandel zal deze vraag toch voor jou kunnen beantwoorden, of wil je een neutraal, objectief antwoord, en verwacht je dat niet van de KvK?

Antwoorden (1)

Als deze verkoop meer is dan puur hobbyisme maar bedoeld om geld mee te verdienen, moet je je inderdaad inschrijven bij de KvK. Overigens is de controle hierop, zolang het gaat om grensgevallen niet erg streng,.
Je kunt daarbij niet anoniem blijven; de koper moet weten wie de verkoper us.