Waarom doet NLD nog mee aan het eurosongfestival als we allemaal weten dat het vriendjespolitiek is en dat NLD hierdoor geen kans maakt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Het evenement zelf is een happening op zich, waar elk jaar nog veel (kijkcijfer)belangstelling voor is, ongeacht of we winnen of niet. Het roept bij veel mensen een saamhorigheidsgevoel op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha, ik heb een penvriend uit Australie. In Australie wordt het Eurovisie songfestival als een hoogtepunt beschouwd. Hij kijkt het altijd met een groep vrienden (Nee, hij is niet homo)

Andere antwoorden (9)

Kijkcijfers? De ervaring voor de winnende NLD'er die dan wel mooi bekend raakt in nederland, ook al is het maar voor even?
Kan van alles zijn, anders hielden ze er wel mee op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lijkt me niet, want de inkoper van de uitzendrechten van het Eurovisie Songfestival verdiend er toch niets aan als de winnende NLD'er dan wel mooi bekend raakt in Nederland?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb het ook niet over verdienen?
Maar de vraag is "waarom doet Nl nog mee als we toch niet winnen". Dus ik zeg dan: Waarschijnlijk omdat ze dan toch nog bekend raken in nederland ook al is het maar voor even. Of de kijkcijfers en daarmee bedoel ik dat er weer mensen naar bijv. sbs6 kijken.
Want ookal wint nl niet, toch kijken veel nederlanders er weer naar.
Waarschijnlijk omdat degene die meedoet van Nederland toch altijd een bescheiden hitje scoort in Nederland zelf. De artiest verdient er dus altijd aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geloof anders oprecht dat we dit jaar in ieder geval de finale gaan halen. Het is namelijk voor het eerst in jaren dat ik onze inzending vrij waardeloos vind, dus de gemiddelde smaak van de Europeaan kennende (denk o.a. Jordi uit Finland) moet het dit jaar lukken :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Een kraai die vliegt vangt altijd wat!" kreeg ik enkele weken geleden als boodschap mee van een teleurgestelde autoverkoper...

Het Eurovisiesongfestival heeft een rijke geschiedenis aan hits opgeleverd. En als je niet mee doet aan het Eurovisiesongvestival dan weet je dus bijna zeker dat jouw nummer geen hit wordt...

En die rijke geschiedenis aan hits zijn overigens maar voor een klein deel afkomstig uit Nederland...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon omdat het een leuk festival is. Echt een feestje voor diegene die ervan houden. Ander kunnen we ons ook wel afvragen waarom we andere feestjes nog meedoen. Lekker commentaar leveren op de prestaties, de act, de jurken, kortom... Idols avant la lettre...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon stug volhouden in de hoop dat we eens keer bij de eerste 5 eindigen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Was er 25 jaar geleden dan geen vriendjespolitiek? Ik denk 't wel. Als je maar een kei van een nummer hebt, dan heb je best kans. Laat Hind maar mee doen, maar dan met een uptempo-liedje - blaast ze zo de concurrentie weg. Denk maar aan Sandra Kim met haar zeer vrolijke en energieke nummer. Gewoon een goed nummer, en dan win je ook gewoon. Terwijl ik toch weinig landen ken die politieke vriedjes waren met België in 1986.

Om politiek minder mee te laten spelen kan er trouwens gedacht worden aan wegingen. Die weging kan afhangen van o.a. afstand, mate van taalgelijkenis, etc. Wordt wel complex dan - en daardoor minder aantrekkelijk voor de kijkers. En wordt nu juist aan verdiend, dus zal zo'n weging niet zo snel ingevoerd worden. Een vakjury zou wel deels helpen - alleen is 't selecteren van die vakjury ook niet echt objectief.
De beste oplossing blijft: niet daags voor je optreden je stem verliezen (zoals Joling), en verder gewoon een aansprekend liedje inbrengen. Het is niet voor niks dat we vaak vantevoren al weten dat een liedje niks wordt - want vaak stellen de liedjes ook niet zo veel voor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom doet AZ nog mee aan de voetbalcompetitie, ze hebben de afgelopen 40 jaar niet gewonnen, werd vorig jaar beweerd.

Als je alleen meedoet om te winnen kun je beter thuisblijven.

En wellicht als Nederland een stemt op die waardeloze inbreng van Belgie, dat Belgie dan ook een keer stemt op die waardeloze bijdrage van ons. En dan hebben we het niet eens gehad over die waardeloze commentator van ons ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat het een politiek spelletje is.
Als je dit boycot maak je ook weer een politiek statement.
En zo is de cirkel weer rond.
Wat we ook eens kunnen proberen is een goed liedje insturen.