Hoeveel kost het normaal om de snaren van een akoestische gitaar te verlagen?

De snaren van mijn gitaar zitten te hoog, dus ik ging naar de winkel en hij zei €37,50 voor de snaren verlagen + nieuwe snaren erop zetten (de snaren had ik zelf al gekocht). Is dit een normale prijs? Want ik zag op een andere website dat iemand de snaren zou verlagen voor €20 maar dat is heel ver bij mij uit de buurt. Daarom vroeg ik me af of hier misschien iemand is die gitaar speelt en weet hoeveel dat normaal ongeveer kost.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Muziek
7.1K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De snaarhoogte van een acoustische gitaar instellen is niet zo simpel. Om dit te doen moet je de kam verwijderen om vervolgens met een platte vijl een stuk van de onderkant weg te vijlen. Dit is een geduldwerkje.
In Belgie ben je al vlug 50€ kwijt.

Antwoorden (1)

De prijs die je tegenkwam was waarschijnlijk een vanaf-prijs.
Normaliter betaal je tussen de € 35,- en € 50,-.
Jouw reparateur is dus niet duur.
Want met zo’n klus ben je al gauw een uur bezig. Een uurtarief van 20 euro is onwaarschijnlijk laag.
Toegevoegd op 12 oktober 2019 09:00: tekst
SimonV